למי שלא יודע עדיין, אינדיזיין מוגבלת מאד מבחינת התמיכה בעברית, לעומת התמיכה בשפות אחרות.
זה מתבטא בהרבה דברים (לדוגמה תכונות OpenType באמצעות המסגרת, גליפים חלופיים, שברים בתפריט ההקשר, רווח פלאש לא פעיל ועוד).
הסיבה העיקרית היא שהמנוע הרגיל לפיזור המלל של התוכנה (Composer) לא עובד מימין לשמאל, ולכן יש מנוע אחר שנקרא Adobe World-ready composer שהוא תומך גם בכתיבה משמאל לימין וגם מימין לשמאל, אך פחות משקיעים בפיתוח שלו וכל פיצ’ר חדש שקשור לקומפוזר, לא עובד בעברית.
דבר נוסף הוא שהאפשרות Publish online לא תומכת בימין לשמאל.
יש אתר שנקרא indesign user voice שבו ניתן לבקש תכונות חדשות ולהצביע במה כדאי להשקיע. אמנם זה לא אתר של אדובי אבל הם מודעים לאתר ומתחשבים במה שאנשים מבקשים, בהתאם לביקוש…
אשמח אם תצטרפו למאמץ לשנות את המצב, ותצביעו בשתי ההצעות הנ”ל בקישורים המצורפים.
כדאי להעביר את ההודעה לעוד קבוצות ופורומים רלוונטיים.
בקשה לתמיכה מימין לשמאל בקומפוזר הרגיל
בקשה לתמיכה מימין לשמאל ב-Publish Online
כדי להצביע יש ללחוץ על Vote. ייפתח חלון ובו נידרש להכניס את כתובת הדוא”ל והשם.





